Bli min labbråtta!

Nu ska jag snart sticka iväg på ett seminarium om experimentell metodik. Det låter spännande, tycker jag, och tänker osökt på forskare i vita rockar och på genmodifierade råttor som rymmer. Iofs tror jag att vi ska experimentera med varandras hjärnor (låter också läbbigt!) och det handlar om kognitiv psykologi, så att låta kurskamrater klura på tankegåtor och mäta hur fort det går är nog mer sannolikt det vi ska göra, men ändå. :)

Har suttit och klurat på säkra kanaler med GlobalPlatform i nån timma nu (måste justera min sömnrytm så jag kommer upp tidigare) och har på känn att det går att göra kanaler som är lite svårare att sniffa än den som är standard i GPshell. Iofs har jag lyckats knåpa ihop krypterade APDU:er nu, så
Eve kan gå och dra nåt gammalt över sig! ;)

Dagens...
Kafferumskommentar: Att jag borde läsa källkoden till Mozilla. Uh oh! De har visst inte släppt plugin-idén ännu. Jag sa något om javascript vs säkerhet och gjorde mig redo att springa iväg, men tog mig i kragen, lovade att kika på det, men till en början bygga ett fristående program innan jag gick på plugin:andet. Det var tydligen helt ok. :)
Eftermiddagsplan: Hemstudier. Jag har ett antal deadlines inom kort och behöver ägna en eftermiddag åt mina kurser. Även om det är väldigt roligt att sitta med Global Platform så finns det ju annat som måste tas om hand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback