Återkomsten!

Igår, efter kvällstéet med Vic, gjorde jag misstaget att kolla på Aftonpressens webb-TV-klipp om bidragen i Europeiska Melodifestivalen. Jag gillar att det finns en sån spännvidd på vad som anses vara snyggt, modernt och "en bra låt" mellan de olika länderna. Men så hajar jag till, vad i hela friden är detta? Ni vet, ibland undrar man vad ens gamla idoler gör nuförtiden. Om de dragit sig tillbaka och satsar på familjeliv, om de gör en ouppmärksammad filmkarriär eller nåt sånt.

När jag var 12 lyssnade alla ungar på eurotechno, och den tuffaste artisten var DJ Bobo. Vad han gör idag? Han ställer upp i melodifestivalen för Schweiz, utklädd till Dracula med låten "Vampires are alive". Visst brukar ett års bidrag influeras av förra årets vinnare, så lite rockinfluenser kunde man väl vänta sig och några uppseendeväckande utstyrslar, men detta... I videon dansar en glad herr Bobo runt bland alper, han sitter uppflängd på byggnader, han skrämmer schweiziska ungdomar, han sprutar lite eld och han ser ut att ha jättekul. Dansarna försöker iaf se lite skrämmande ut, men dansen är snarlik den jag och mina jämnåriga gjorde när vi var 12: vifta med armarna, studsa, studsa, snurr och om igen. Jag saknar ord. Det enda jag kan säga är "Schweiz, 12 poäng". Jag skulle gärna länka in videon här, men då skulle jag inte kunna låta bli att titta på den och då vet jag att jag skulle gapskratta. Det går inte för sig, inte på exjobbet. Ok då, en liten
länk kan ni få.

Kommentarer
Postat av: Busk

Själv är jag nog mest intresserad av Kabát, tjeckiens bidrag. Jag lyssnade på dem för några år sedan, och hittade åt några låtar igen för ett par veckor sedan, googlade lite och upptäckte att de blev tjeckiens bidrag. :)

2007-03-30 @ 10:03:55
Postat av: Kaprifol

*lyssnar* Deras bidrag låter riktigt bra. Kul att de inte sjunger på engelska. Tjeckiska(?) passar bättre till den låten, tror jag. Det blir lite råare på nåt sätt.

Postat av: Elisabeth

Hahaha, Schweiz har sadlat om med besked. Förra året hade de en trallande låt om fred och kärlek och trallallaaaa till alla, och i år en låt om vampyrer! DET kallar jag nytt koncept. Slutet var bäst av allt. :D

2007-03-30 @ 11:44:47
URL: http://funderingarochtankar.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth

Men buhuuu, jag är inte spam! :'( Elaka blogg.se!

2007-03-30 @ 11:45:27
URL: http://funderingarochtankar.blogspot.com/
Postat av: Kaprifol

Klart att du inte är spam, du som är så rar! :) Jo, det är klart gulligt när han skrattar på slutet, med huggtänderna och allt. Lite lagom förlägen sådär. *s*

2007-03-30 @ 19:16:47
URL: http://kaprifol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback