Små monster

Idag fick jag påhälsning av demo-demonen. Det är ett litet monster som segar ner din internetuppkoppling, sänker några servrar du behöver besöka, lägger skräp i dina utdatafiler och får smarta kort att dumpa minnet. (Den är närbesläktad med monstret i Fiskens garderob, det som ställer ställer odiskad disk i köket och lägger smutsiga strumpor på golvet.) Jag fick prata och visa, förklara och peka i kod och lova att ingen demo-demon skulle få vara med på framläggningen... och på så sätt klarade jag skivan.

Planen: Skriva rapport, fira midsommar, skriva mer rapport, lämna in innan nästa veckas slut och sätta sig på en buss mot havet, friheten och... nästa version av rapporten. ;)

Kommentarer
Postat av: klpn

För många år sedan tänkte jag att Demodemonenskulle vara ett idealiskt namn på någon sorts presentationsprogram. Det här var första gången jag såg någon annan använda det ordet.

2007-06-20 @ 22:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback