Löper amok

Jag har moddat sönder min webbläsare! *s* Den fyller i formulär hejvilt, har små extraknappar och klotter här och var och skapar tempfiler som den gömmer så att jag inte kan hitta dem. Ur allt detta har det dock kommit något bra, formulärifyllaren är färdig och funkar alldeles utmärkt. Det var betydligt enklare att bygga den som ett XUL-plugin till Firefox än som ett Java- eller C-program. Vad som händer nu är att jag ska se till att agenten inte bara matar ut sitt data till en prompt utan ger det till ifyllar-pluginet så borde jag kunna logga in på alla tänkbara webbtjänster med hjälp av mitt smarta kort sen. Höjden av fiffigt! Först ska jag dock äta lite lunch innan jag kodar vidare.

Dagens hälsning...
går till Fisken som under en tid ska sprida datasäkkunskaper och kexchoklad på ett långväga ställe som saknar båda delarna. Nog för att vi har ett distansförhållande, men det får ju vara någon måtta på avstånden tycker man. :) Nåväl, lycka till och se upp för monsunerna! Saknar dig redan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback