I min smak

Det är om möjligt ännu varmare idag och min plan är att så snart jag har blivit kry från förkylningen ska jag dra ihop ett litet sällskap och bada i ån. (Så mycket gunk som det är i den är det varmt i vattnet året om. ;) Ikväll blir det då inte fråga om att göra nåt kul, bara dricka ingefärste och lära sig RSA-kryptering.

Jag har idag äntligen provat
Last.fm vilket kan tyckas som något jag borde ha gjort för evigheter sedan med tanke på hur bra jag tycker om webbradio som koncept: det är gratis, lagligt och innehåller ett litet överaskningsmoment eftersom du inte vet exakt vad som kommer att spelas härnäst. Last.fm är något så fiffigt som en webbradio som anpassar sig efter din smak. Vill du inte skylta med vad du gillar är det bara att surfa in på sidan och skriva in namnet på en favoritartist så får du lyssna på denna samt annat i samma stil. Är du stolt över din utsökta smak kan du registrera dig så loggar tjänsten vad du lyssnar på och har efter ett litet tag bättre koll på din musiksmak än dina kompisar har. Det är lite läskigt på sitt sätt. Jag vill väl inte att hela världen ska veta att jag gillar svensk schlager, eller hur? :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Ah, låter riktigt bra det där! Kan inte du hjälpa Microsoft att utveckla en vettig stavnings- och grammatikkontroll i Word förresten? Jag blir galen på den ibland.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback