I huvudet på...

När jag surfar till ett tomt inloggningsformulär tänker mitt osmarta kort:
"Tomt formulär, jag ska se om jag har några inloggningsuppgifter. Där ja, jag lägger in dem." *lägger in*
"Nej, men titta, det finns data i formuläret! Det måste jag lagra på kortet." *lagrar*
"Data i formuläret, det var nåt nytt! Jag minns inte om jag lagrade det innan, bäst att lagra igen" *lagrar många gånger*
"Oops, felmeddelande! Blev kortet fullt med data? Hur gick det till? Vad gör jag med felmeddelandet? Lägger det i den här utdatafilen." *lägger*
"Utdata i filen! Vart ska det? Säkert till formuläret." ...och sådär fortsätter det.

Jag har för tillfället en enda soppa av filer som det läses och skrives till av tre små program som inte har så stor koll på vad de gjorde nyss eller vad de andra har för sig. Vad som behövs är lite mer koll på vad som just har gjorts. Sen skulle jag nog behöva göra appleten ännu lite flexiblare. Den har två webbsidors namn och lösen lagrade från början samt att den i den nya versionen nu även kan lägga till namn och lösen till en sida som användaren väljer själv. Bäst vore om man kunde lägga till flera, förstås. Det mest akuta är dock att se till att inget krockar. Att köra läsning och skrivning av data samtidigt från samma fil känns sådär. :)

Hursomhelst, det positiva är att jag har lyckats bli av med en hel del buggar och nu bara behöver stoppa in lite felhantering. (Det lär också ta en hel del tid, men sånt har jag iaf gjort förut.) Rapporten är det inga problem med, den tänkte jag att kortet skulle få skriva. "ÌÌÌÌÌÌÌÌÌÌÌÌÌÌ...", skriver kortet i en utdatafil. Jomen, det låter väl bra. Vi tar det till diskussionsdelen på slutet. ;)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hahaha, jag förstår att det är jobbigt, men det lät hysteriskt roligt. :D

Postat av: Kaprifol

*fniss* Det var ganska roligt faktiskt. "VAD händer här?!", tänkte jag. Ouppfostrat litet kort jag fått på halsen.

2007-06-15 @ 19:24:03
URL: http://kaprifol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback