En liten skiss

Jag hade en del idéer imorse och tillbringade förmiddagen med att snabba upp min prototyp så att jag inte behöver skämmas för dess långsamhet. Min handledare hade bett mig kolla upp skrivning/läsning till fil för att se om det var något sådant som gjorde agenten långsam. Själv trodde jag mer på att det var autenticeringen som tog tid och gjordes fler gånger än vad som behövdes. I själva verket var det tidsödande momentet uppladdandet av en stor Java Card Applet vid varje sidladdning (en applet som användaren själv kan välja, ja, usch). Detta trots att jag satt upp en lapp på min anslagstavla där det står "Låt inte användaren ladda upp applets".

Efter lunch cyklade jag ner på stan för att se vad folk gjorde denna soliga dag. De verkade cykla runt planlöst och kolla vad andra gjorde. Inte särskilt spännande. ;) Sen blev det sill och den goda boken. Lite småhelg behövde jag allt, speciellt när det är för varmt för att göra nåt vettigt alls.

Här kommer en liten systemskiss för er som är nyfikna. Inte en optimal lösning, men en möjlig. Röran av språk och mellanlagring känns sådär, men jag skulle hellre köra det här än att sätta mig och knappa på ett tangentbord nånstans där det finns keyloggers. Hmm... Tror jag måste skaffa kortläsare här hemma. :)

image95

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback