En annan liten kryptogrej

Dagens uppdrag är att kommentera och indentera den röra till kod jag har skapat. Den ser genast lite bättre ut. Jag funderar på att ge agenten en översätare för krypterade APDU:er också. Som det är nu får jag skicka dem i klartext och eftersom de ändå mellanlagras i klartext (det är en nödlösning, i ett färdigt system skulle det inte tillåtas) så gör det inte så mycket. Speciellt inte då de skickas genom en krypterad tunnel från kortet till datorn. Tunneln borde göra att kryptering av APDU:erna i sig inte behövs. Att jag lyckats knäcka och sniffa tunneln är en annan historia... Ska bli kul att dema systemet/prototypen imorgon. Sen anses det vara färdigt och jag kan fokusera på rapporten och på att överleva i värmen. Puh!

Förövrigt: Jag kan skvallra om Fiskens jobbresa och meddela att han delar rum med en ödla. Det finner jag väldigt exotiskt. Hans glasögon immar igen när han går ut också. Snacka om hög luftfuktighet! :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Säg till honom att han måste ta kort på ödlan och maila kortet till dig så att den lilla sötnosen (Ödlan alltså ;)) kan få visa upp sig på bloggen! Onekligen verkar det vara hög luftfuktighet i Långtbortistan.

Postat av: Kaprifol

*fniss* Jag vill gärna se bilder på båda sötnosarna och det ska jag få när han kommer tillbaka om inte annat. Jag lovar att langa ödlebilder till dig. :)

2007-06-08 @ 08:06:20
URL: http://kaprifol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback