Utan varken mening eller mål

Det är lite soligt idag så jag ska bara vara duktig halva dagen och sen dra ner på stan. Förövrigt har jag på sista tiden funderat lite på vad det ska bli av mig. Mest funderade jag i slutet av juni och detta är den lista av tänkbara och mindre tänkbara framtidsplaner jag lyckades sammanställa.

Jag skulle kunna starta eget. Tänk er detta som radioreklam: "Kapris fixarfirma utför säkerhetstester, guidade rundturer, skriver små shellscript, kokar gott kaffe och svarar på din e-post". Hur lockande det än låter så behöver jag nog lite mer ekonomikunskaper innan jag ger mig på något sånt. En annan plan är att läsa till en massa matte och bli ingenjör, men det känns väldigt ovärt när jag är mycket närmare någon av två alternativa examina som passar mig bättre. Jag menar, ska man plugga så kan man ju plugga nåt kul iaf. Jag har alltid velat läsa konstvetenskap.

Det mest logiska vore nog ändå att ta examen och sedan ta random programmerarjobb någonstans, men var? Kanske i min lilla studentstad, men eftersom alla kompisarna flyr fältet en efter en är de enda skälen till att stanna min studentlägenhet och universitetslivet. Utan dessa faktorer verkar det onödigt att vara kvar. Det kan nog bli tråkigt i längden, misstänker jag. Jag skulle kunna
sticka till Stockholm (där jobben finns). Dit flyttar ju alla andra, men där finns inga goa Göteborgare. Speciellt en göteborgare blir det extra långt att åka och hälsa på... Flytta till Göteborg då, eller annan plats där min särbo kan tänka sig att bo, det skulle jag verkligen vilja. Den här planen hade jag tänkt att exekvera på, men jag väntade med att söka göteborgsjobb eftersom jag anade att ödet hade något annat på lur. Så, en dag i slutet av juni bokade ödet in ett eftermiddagsmöte med mig. Ingenting är spikat ännu. Först om en månad vet jag om det blir något och vad det i sådana fall blir. (Men bli inte förvånade om jag under hösten stryker omkring på samma avdelning som jag exjobbade på.)

Intresseklubben kan anteckna att...

  • Webbdesignergrejen i Stockholm är och förblir ett aprilskämt. :)
  • Min "mediekarriär" inte alls var ett skämt utan att det gjordes provinspelningar, men projektet lades på is tillsvidare och jag förblir anonym.
  • När nosiga människor undrar vad jag ska bli när jag blir stor säger jag att jag ska bli provsmakare på Eldorado. ;)

Kommentarer
Postat av: LadyFrost

Seriöst Kaprifol, du är min idol.

Postat av: Kaprifol

Hihi! Det känns bra att veta. Jag kan försöka fixa några smakprov från Eldorado åt dig om det blir där jag hamnar. Bara det bästa för mina fans! :)

2007-07-25 @ 10:52:36
URL: http://kaprifol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback