Kulturell

Idag har jag gjort stan. :) Det hela började med att jag gick på konstmuséet och tittade på favoritmålningarna och på allt nytt och spännande. Fotoutställningarna på Hasselblad Center är alltid bra och speciellt två verk av unga fotokonstnärer föll mig i smaken. Det ena var en vid första anblicken idyllisk landskapsbild med en man och en kvinna leende klappande ett rådjur (av plast) i en skogsglänta. Bredvid verket hängde tavlor föreställande de olika bildelementen som bilden var sammansatt av: ett berglandskap som bakgrund, träd i förgrunden, en helikopter som närmar sig, de två personerna och rådjuret samt en pistol. Där var det något som inte stämde, pistolen fanns inte med i den sammansatta bilden. Att döma av hur den skulle vara placerad verkade det som om mannen på bilden hade den i byxfickan. Noterar man detta blir bilden genast mer hotfull. Namnet "Before the storm" antyder detta. Ett annat verk som tilltalade mig föreställde upptornade moln med ett märkligt vitt ljussken under. Gå och titta på utställningen om ni är i Göteborg, det rekommenderas.

Sedan blev det förstås shopping också. Inte så mycket til mig, men däremot til mina nära och kära. Bland annat har en viss fisk fått kökshanddukar som inte lever. Undrar om han märker nåt... ;) Hihi... Jag tror bestämt att jag har gått och blivit hemmafru. Nu ska jag ta och vila en smula samt förberada lite mat (hemmafru var det, ja) och sen knacka ihop en readmefil till exjobbet. Imorgon hoppas jag på sol och en tur till havet. :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Sorry, det ska regna imorgon. ;-)

Postat av: Kaprifol

Men äsch! Jag börjar tro att det är du som fixar dåligt väder åt oss! Fy skäms! ;) Fisken brände armarna på sin cachingtur igår och ser grillad ut idag, så det är väl lika bra med dåligt väder antar jag...

2007-07-02 @ 13:12:19
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: Elisabeth

O ja, jag fixade det dåliga vädret i syfte att inte grilla Fisken (hahaha) ännu mer. ;-D

2007-07-02 @ 15:30:18
URL: http://funderingarochtankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback