Bjuda in kaoset

När jag jobbade på museum hade vi en gång en utställning med datorkonst. Ett av verken var en glaspyramid med gammal elektronik inuti och mystiska tecken påmålade. Den surrade och lyste där den stod i sitt hörn. Det var en av mina första dagar med den nya utställningen och jag gick runt och tittade på föremålen och läste om dem. Pyramiden skulle vara en "maskin som skapar kaos" och jag tror aldrig att det har varit så mycket kaos på museet som den gången. Jag fick tillbringa hela dagen med att sitta i telefon, krypa på golv, slita i sladdar och vara både datorfixare, presstaleskvinna och en massa andra saker som jag egentligen inte var.

Därför blev jag lite orolig när jag såg hur Någon hade märkt upp hyllorna i sitt köksskåp - för att underlätta för mig som ställer teglasen där kaffeglasen ska stå och vice versa. Inte för att det hjälper, jag ser fortfarande inte skillnad på te- och kaffeglas. ;) Den här lilla skylten visar iaf var kaoset ska vara...

image138
Bara där får det vara kaos. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback