Att sluta spindla

Det ser underbart ut ute, men det är svinkallt. Jag har vågat mig ut på balkongen för att få en nypa frisk luft så jag vet. I övrigt händer det inte mycket här. Jag sitter och läser nätverksteknik igen samtidigt som jag lyssnar på webbradio och samordnar saker så länge jag har befogenhet att samordna något. Det gäller ju att passa på medan man kan.

Så här är det, på onsdag är jag inte längre ordförande i Sveriges största och äldsta akademiska datorförening. Jag har suttit i styrelsen i fyra år (det första som sekreterare) så det är inte utan att det blir lite tomt nu. Just min post är inte den mest betungande. När det kommer till kritan är det inte mycket man måste göra, rent praktiskt. Däremot ska man plötsligt veta en massa saker och snabbt kunna säga att "Det ska du ta med...", "Då ska du prata med..." eller helt enkelt "Men usch!" (det sista används mest på lunchen och fredagsfikat). Min huvudsyssla har varit att vara spindeln i nätet, inte nödvändigtvis mitt i utan någon som sitter lite vid sidan och håller ett öga på saker och ting och ser till att det inte blir kaos någonstans. Det bukar det inte bli, alla projekt och grupper jobbar på i sin takt och gör vad de tycker är roligt. "Den som gör bestämmer" är principen och det brukar ge upphov till en trevlig kreativ röra. Hoppas att det får fortsätta så. Jag kommer att titta in då och då och se att allt är som det ska. ;)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Du har mail!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback