Nättermer, ingefära och Dylan

Jodå, jag pluggar. Kände bara för en liten paus. Det är så jag studerar, jag tar små pauser då och då för att kunna koncentrera mig bättre när jag väl är igång. Datornät är ett rätt intressant ämne måste jag säga, men det är en hel del förkortningar att lära sig för att inte tala om alla skojiga termer som "glidande fönster" och "problemet med den gömda terminalen" (de blir ju extra roliga på svenska).

Vädret är fortfarande som det är och dagens låt är utan tvekan "Shelter from the storm" med Bob Dylan. Jag vill passa på att tacka min pappa som gett mig en god musikalisk uppfostran med mycket Dylan, Cohen och Costello. Att jag på senare tid snöat in allt mer på elektronisk musik åt industrisynthållet har säkert också att göra med att jag redan från barndomen fått lyssna på kluriga och underfundiga texter. Gärna allvarliga och kritiska, men alltid med humor. Sen kan det också ha att göra med att jag har noll rytmkänsla så om jag vill gå ut och dansa är jag förvisad till klubbar där det är ok att dansa som en robot... ;)

Åter till studierna nu så får jag skriva mer ikväll om jag jobbar på duktigt. Detta är onekligen beroendeframkallande. Vilken egotripp! :)

Åh, en grej till. Recept på något gott i ruskvädret: Koka en halv decimeter skivad ingefära i en kopp vatten i 10 minuter. Späd med kallvatten till dricktemperatur och klicka i en sked honung. Bra mot förkylning! (Credz för receptet går till en hälsosam bekant som påstår att detta är hemskt nyttigt.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback