En tittarstorm

Idag är det soligt och härligt ute. Mitt kaffe står och bubblar och sprider god kaffelukt här. Mmm! En bra början på en dag, helt klart. Igår tittade jag inte på idrottsgalan. Nu kommer en viss väninna tycka att detta är helgerån, men så var det. Jag är nog helt enkelt ingen galaperson, men visst är det kul med alla duktiga idrottsprofiler vi har i landet. Jag hörde att Galenskaparna hade uppträtt också och jag måste erkänna att jag tycker att de kan vara riktigt roliga. Jag skrattar fortfarande när jag tänker på "Tornado - en tittarstorm, i väntan på nästa OS". Tyvärr är det väl som med allt som var kul när man var liten, man ska inte se om det i vuxen ålder. Det var så jag förstörde Batman.

Dagens:
Fågel: Den väderbitna gamla kråkan på taket till huset bredvid
Morgon-TV: Kocken som steker bacon, pratar dialekt och spiller i lokalkanalen, alltid lika glad. :)
Kaffe: Gevalia
Outfit: Mjukt och varmt för den kalla tentasalens skull (snart dags, jag ska göra mitt bästa)
Ord: Tentatant - pensionär som jobbar som skrivningsvakt. I jämställdhetens namn har vi nu även några tentafarbröder. Måste vara ett slitigt jobb att behöva vara på helspänn och bevaka studenter i fyra-fem timmar, men de verkar ha rätt kul.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hehe, helgerån är det inte. Helgerån är det dock att missa Sveriges matcher i fotbolls-VM. ;) Galenskaparna uppträdde som "Life west", istället för West life, och var lite småroliga. Tornado är för övrigt en klassiker!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback