Tjejen som kunde prata med kort?

Vi pratar inte samma språk, jag och smartkortet, det är uppenbart. "103" säger det glatt när jag gör Masterfile aktiv. "110" blir svaret vid läsning och skrivning av delar av Masterfile. När jag lägger data någon annanstans (om det nu är utanför den där huvudfilen, eller längre fram i den, det vete katten, det ska jag ta reda på) säger den också 110. Jag hoppas att det betyder "Ok". :) ...fast vid läsning av filer vill jag iofs inte att den bara ska säga ok, då vill jag ha data också. Ju. Nåväl. Läsning av det data jag lade någon annanstans gav ett surt "106 -120" och då hade jag ändå följt standarden som universitetet i Michigan hade för sina studentkort för sju år sen. *s* Testade på ett annat sät som kändes mer javakort-aktigt och modernt och fick "103" som svar. Det var lite oväntat. Så, vilket av följande föredras:
  • "Nu har jag skrivit här. Läs upp vad det står!" Svar: Blörk!
  • "Nu har jag skrivit på ett annat sätt här. Läs upp vad det står!" Svar: Din fil är aktiv!
Det första är obegripligheter, det andra är goddag yxskaft. ...men kortet svarar iaf, och det tar emot mina paket! Jippie! :) Ett litet steg för mig, ett ännu mindre för mänskligheten, men det kommer flera steg, jag lovar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback