Observerat

Nu har jag skickat in min uppgift om intervjuteknik. Känns alltid skönt att få sådana saker ur världen. Planen nu är att plugga lite entreprenörskap tills jag blir uppfiskad. Tanken är att kvällens middag ska ätas ute på något mungbönsfritt ställe. ;) På tal om det måste jag fota de gröna små rackarna. De håller på och ta över mitt kök. Växer så det knakar. *s*

Dagens observationer...
  • Det är råttgrått ute och det snöar. Säga vad man vill om det, men det är mars månad imorgon så då får det sluta.
  • Jag har Sun-blått nagellack. Ska byta ut det mot JCOP-vitt med guldchipdetaljer. Man måste ju matcha sin hårdvara. ;)
  • Studenter fikar kl 9, 10, 13 och 15 medan forskare fikar halv fyra. Jag försöker dra slutsatser ur detta, men kommer inte på nåt annat än att det ger mig som är nåt slags mellanting rätt att fika fler gånger än alla andra. Inte för att jag gör det då. ;)
  • Beatles har gjort en hel del roligt och bra. Hörde "Back in the USSR" på en webbradiostation och kom plötsligt att tänka på en rolig spionkomedi där någon som utger sig för att vara ryss ombeds ställa sig upp på en stor fest och sjunga "något ryskt" utan att kunna ett ord på språket. För att rädda sitt skinn och inte avslöja sig sjunger personen just den där låten. *s* Det var en dråplig scen, men jag minns inte vad filmen hette. Skojig var den, hursomhelst.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Om forskare BARA fikar halv fyra är min enkla slutsats av detta att de är mer seriösa. ;) Annars kan jag inte dra några slutsatser av fikaschemat, en det hade säkert gått att skriva en uppsats på det. :D

Postat av: Anonym

Forskare förväntas fika på resande fot ocg migrera runt i byggnaden med kaffekopp och kakor.
Studenterna är mer bofasta i sina fikavanor och tenderar att hålla till på ett ställe bara, se tex ~ där det finns en koloni av närmast bofasta studenter som jag misstänker spenderar hela sina liv där..

2007-02-28 @ 22:08:12
Postat av: marjo

appropå blommor.. har du lust att trada lite? behöver några nya sorter och producerar en mängd sticklingar..

2007-02-28 @ 22:14:44
Postat av: Kaprifol

Där har du ditt uppsatsämne, Elisabeth. ;) Marjo, jag byter gärna sticklingar med dig. Har inte så mycket roligt, men jag kan inventera och återkomma.

2007-03-01 @ 08:53:17
URL: http://kaprifol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback