Megatokyo

Måste ge ett litet serietips, läs Megatokyo! När jag först blev tipsad om den för många år sedan fastnade jag inte, men det berodde på att jag försökte börja mitt i. Helt fel, MT ska läsas från början (även om den blir bättre mot slutet). Annars blir det lite som att hoppa in mitt i en film, det funkar lixom inte. Då har man inte samma känsla för hur personerna är. Det kan man ju säga att jag har... Jag är Kimiko... eller Erika, Miho, Ping eller någon av de andra. Mår de bra så mår jag bra. :)

Kort sammanfattning: Nördarna Piro och Largo (japanfantast respektive spelnörd) åker till Japan och råkar ut för diverse saker, mycket av det självförvållat. Båda har rätt svårt för att skilja på fantasi och verklighet och ta tag i sina liv och problem, men de träffar nya människor och lär sig av dem. I början är det mycket en serie om datanörderi, sedan blir den en parodi av tjejig manga och sedan blir den vad den parodierar, ett relationsdrama. Ett gulligt och roligt sådant. Klart läsvärt!

Kommentarer
Postat av: Zombielicious

Jag har följt Megatokyo i flera år nu, sjukt bra serie. MEN jag stör mig enormt på att han Fred är sämst i världen på att uppdatera. Det är utlovat att det skall bli updates på mån-ons-fre, och oftast blir det typ tis-lör. :(

Postat av: Kaprifol

Det stämmer. Fred skulle behöva läsa den där artikeln om bloggning/webbpublicering: kort och ofta! Hur ska vi annars få veta vad Erika ska göra härnäst?

2007-02-03 @ 20:37:59
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: Zombielicious

Jag är jättenyfiken! Jag vill se en hawt scen mellan Erika och Largo! :D Piro och Kimiko är ju så wishy-washy.

2007-02-03 @ 22:21:53
URL: http://zombiefied.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback