Fika och lurar

Det artade sig till en riktigt bra dag idag. Jag träffade Annatula & CO på stan och det blev ett härligt långfika. (Där föddes idén "Veckans nörd", en prenumerationstjänst som går ut på att man får hem en ny trevlig nröd varje vecka direkt till dörren. Visst är det bra?) Det blev även en hel del goda kryddor och såser inhandlade. Jag gillar såna där starka kryddor som gör allt gott. Vad som helst som kan förvandla snabbnudlar till finmat på fem sekunder platsar i studentens kyl. :)

Sen blev det även ett par hörlurar från Gubbdagis. Jag är less på att ha såna där små som skär in i öronen, och de där halvstora och platta med skummgummi i funkar inte heller. De bara läcker ljud och sitter illa. Jag kollade lite på riktigt stora modeller, men kom fram till att jag varken är DJ eller 14-åring gamer, så det fick bli ett par som var aningen mindre. De är ändå sådana att jag bör matcha med rysch-pysch-kjol och HelloKitty-tröja om jag ska kunna bära dem bland folk, men det är inte planen. Istället ska de fungera som hjälpmedel i mitt exjobb så att jag kan bubbla in mig i min musikbubbla och jobba dubbelt så bra utan att få ont i öronen. :)

Ska kolla på "Parkinson" på TV nu. Trevlig pratshow, just nu med Justin Timberlake i intervjusoffan.

Kommentarer
Postat av: Marjo the king of jäst

Kommer Nördarna att städa om man beställer hem dem eller bara nördkommentera allt? t ex "Jag ser att du har säsong 2 av star treak.. säsog 3 är mycket bättre.." eller "är det där vanligt ris? det är så ute, det skall vara grönt ris plockat av undernärda 13 åriga japanska flickor samtidigt som de försöker gömma sig för tentakelmonster.."

2007-02-17 @ 20:38:17
Postat av: Kaprifol

Haha! Tja, man kan nog få dem att städa också. Beställningen går till på så sätt att du annonserar ut nåt obskyrt i pryltorget i Kom, så kommer nörden till dig för att hämta det. :)

Postat av: Madeleine

Ja usch det är så jobbigt! Så får man bara smulorna i ögonen, speciellt när det blåser och man är på väg till bussen, så sär man sådär lagom halvsnygg ut haha :)

2007-02-17 @ 22:16:15
URL: http://www.lalein.blogg.se
Postat av: Zombielicious

Jag har ett par sjukt sköna HESH-lurar från Skullcandy :) Fick dem i julklapp av mamma :)
Jag är dock nyfiken på dina, om man nu måste matcha dem med sötsaker! Det är som vi säger på 4chan: Pics or it didn't happen ;)

2007-02-17 @ 22:51:58
URL: http://zombiefied.blogg.se
Postat av: marjo

Tror ni detta skulle funka?
"Sk: Tenco VP1814 matrisskrivare, med programeringshandbok och hemlöddskrivarkabel.."

2007-02-18 @ 01:45:26
Postat av: Kaprifol

Marjo: Det skulle funka alldeles utmärkt, fast du kan ju mjukstarta med "Begagnad laptop" eller nåt sånt och vänta med de lite nördigare grejerna. :)

2007-02-18 @ 09:23:18
URL: http://kaprifol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback