Ditt liv på ett kort

Smartcards verkar vara stort i Österrike. Läser om något projekt där som handlar om införande av smarta kort som den ultimata ID-handlingen. Undrar hur det gick sen. Vissa idéer är bäst på pappret. Ska ta och göra en plan över hur jag ska jobba vidare nu. Känns som om jag har fått grunden, men nu gäller det att veta vad som blir nästa steg... annars är risken att jag bara sitter och fulkodar på sånt som är roligt och sen får jag panikskriva rapporten sista veckan.

Dagens...
Lunch: På det folktomma fiket. Gott var det!
Väder: Soligt och underbart!
Folktomma: Min avdelning. Alla här är på säkerhetsseminariet som även min käre Fisk gästar ...men inte jag, fullärd som jag är. ;)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Inte trodde jag att de var så "framåt" med tekniken i Österrike, men där ser man. När jag var där hade de i alla fall inga sådana ID-kort... utan istället sådana där gamla ID-kort i papper (typ), som skulle gå att förfalska hur lätt som helst om man var på det humöret.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback