Animetips!

Till er som inte har fastnat för anime ännu, här kommer mina bästa tips. Först tre serier som är riktigt bra, men inte direkt lättsmälta. Sen tre romantiska och gulliga. "Kimi ga..." är iofs inte så lättsmält den heller, men ändå. Bra uttänkt, eller hur? :)

Serial Experiments: Lain 
Lain, en utfryst tonårsflicka, upptäcker att hon har ovanligt god hand med datorer, men snart börjar märkliga saker att hända och Lain får allt svårare att skilja mellan verkligheten och onlinevärlden.
Neon Genesis Evangelion
Berättelsen om ett experiment som går hopplöst fel och om de stackars människor som är inblandade på ett eller annat sätt.
Haibane Renmei
Vackert och olycksbådande om änglalika varelser i en muromgärdad stad.

Kimi Ga Nozomu Eien
Ett gripande triangeldrama. Jag vill inte avslöja något, men luras inte av den sockersöta början. Efter några avsnitt ändras tonen helt.
Kanon
Ok, detta är vad som kan kallas för sliskanime med extra socker på toppen, men ge det en chans, det är bedårande.
To heart
Befriande händelselös vardagshistoria. Alltid lite söt och småmysig.

Kommentarer
Postat av: Sandra

.___.' Vi har typ inte samma animesmak. Fast NGE är bra. Men ååh, Kimi ga var så jobbig. Jag hatar animedraman. Eh ja.
Lånar denna lista till min blogg och länkar till din eftersom jag inte har något att skriva om för tillfället, kej?

Postat av: Kaprifol

Låna på du bara. Smaken är som baken, heter det ju. :) Jag blev nästan lite rörd på slutet av Kimi ga, men huvudpersonen var ju mer än lovligt jobbig. Den killen gjorde allt fel, gång på gång.

2007-02-06 @ 19:47:41
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: Blaufish

Hanaukyo Maid-tai (TV)
http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=505
Oseriös till max men lite kul ;)

2007-02-06 @ 20:19:45
URL: http://blaufish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback