0x3F väntar på bättre tider

Jag har tillbringat förmiddagen med APDU-specificationer och upptäckt att det varierar en del mellan olika kort hur man bör bygga dessa små datapaket. Tyvärr sitter jag med ett Javakort och i dess manualer hyllas JavaCardApplets, d.v.s. små program som kör på kortet. Läsa och skriva rådata kan man också göra till såna kort, men det är inget som tas upp i böcker och artiklar eftersom de bara vill hylla sin fina applet-teknik överallt... Får ta och leta vidare, eller gå lite på känsla. Så stor skillnad verkar det ju inte vara mellan olika korttyper. Jag har iaf hittat Masterfile och kan göra den aktiv så att den sitter och väntar på data eller på godot eller nåt. ;)

Vic var världens gulligaste och kom med semla till tiofikat. Tack! Det var precis vad jag behövde. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback