Julbestyr

Idag var jag ute och julshoppade. Jag brukar vilja ha koll på saker och ting i tillvaron och därför gör jag helst julhandlandet tidigt i november (så kan man luta sig tillbaka i december och se de andra stackarna springa runt i sista minuten), men i år blev det inte av förrän nu. Bättre sent än aldrig och det är ju ändå inte så skoj att julhandla innan julstämningen har börjat dyka upp (vilket den börjar göra nu).

En som var tidigt ute med julbestyren är en kollega som firar sin första jul i Sverige och skaffade julgranen första advent för att ha det gjort. Jag hade inte hjärta att säga något om barrning, men tipsade om att nästa år kanske det var bra att vänta lite med granen om det nu skulle bli skräpigt i år... :)

Dagens...
Tecken på mitt förfall: Inte nog med att jag julshoppar en månad senare än brukligt, jag har köpt färdiga julkort. Ej hemgjorda av mig, alltså. Undrar vad som blir nästa steg på vägen utför? ;)
Ärende: När mina kompisar ber mig om en tjänst så säger jag oftast ja utan att fråga vad det rör sig om. Det är därför jag gick med på att hjälpa Vic med ett inköp när jag ändå skulle till köpcentret... och det är därför jag har 20 frysta möss i frysen. Bläää!
Anime: DearS! (Stavat precis så.) Otroligt gulligt, bara synd att huvudpersonen ska vara höjden av osympatisk och svår att tycka om. Då menar jag Takaya, den kvinnliga huvudpersonen Ren är däremot väldigt underhållande i sina försök att passa in på jorden (nej, hon är inte härifrån) och vara den hon är. Att hon är helt förtjust i nån sorts läskigt bakverk (melonbröd) och äter det jämt är ett annat roligt inslag som man nog måste vara förstörd av några års animetittade för att inse hur roligt det är. :)

Kommentarer
Postat av: Blaufish

Alltid bra med lite nödproviant i frysen, utifall att man skulle bli hungrig... :-)

Postat av: Elisabeth

Bättre 20 frysta möss i frysen än två ormar under sängen. ;-)

2007-12-09 @ 19:21:58
Postat av: Kaprifol

*fniss* Ni är så kloka båda två. Ja, då gör jag lite te och tar fram några möss då. Nån mer som vill ha fika? ;)

2007-12-09 @ 19:58:45
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Jag tror jag avstår det fikat. ;-) Tack, men nej tack.

2007-12-09 @ 20:46:28
Postat av: Brittmarie

Köp gärna julgranen i början av dec.men ställ den då på balkongen,tills det är dax - 3 dagar före julafton.
M.V.H.
Från duktiga mig

2007-12-10 @ 11:03:47
Postat av: Indira

Glöm inte andemeningen med julen...

2007-12-10 @ 11:05:51
Postat av: Kaprifol

Brittmarie: Bra tips! Det kan jag säga till min kollega så slipper hon barr i hela huset. :)
Indira: Nejdå, jag vet att det inte är shoppandet som är det viktiga. Ha en fin jul!

2007-12-10 @ 11:32:35
URL: http://kaprifol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback