Tjejfika

Imorgon kommer de nyantagna för att vara med om några veckors välkomstmottagning. På min tid var vi nollor som blev nollade. Jag får för mig att det var roligare förr. På den tiden (och fortfarande vad jag förstår) delades alla in i grupper efter intressen och jag minns att jag av någon anledning hamnade i hejarklacken. Det var första och sista gången jag var cheerleader. *s* Innan nolleperioden, när jag just hade fått veta var jag skulle studera åkte jag för att kolla in stan och mitt uni. Jag minns att jag och min kompis smet in nånstans och hittade korridorer med arbetsrum där folk jobbade. På en vägg hängde foton av doktorer. Nu i efterhand har jag kommit på att vi av en ren slump besökte just det ställe som jag nu har exjobbat på. Det är lite märkligt.

Idag var det tjejfika för de nya teknologtjejerna på kvällen. Jag behövde lite studieflykt så jag hoppade i min snygga ovve (overall, cermoniell studentklädsel) och stack iväg på skrammelcykeln som lade av efter halva vägen. På vägen hem fick jag visa en blivande biolog rätta vägen till alla platser man bör kunna hitta till. Lycka till säger jag till dig samt alla andra som börjar plugga imorgon! Jag lovar er, det kommer att bli jättekul! :)

image160
Lite sensommarblommor hemma hos mig. :)

Kommentarer
Postat av: poj

Varför har du inte sensorblommor i fönstret?

2007-08-13 @ 21:26:48
Postat av: Pia

Kul med tjejfika! Jodå, Linus fick gaaanska kul - till slut :)

Postat av: Kaprifol

Hmm... Sensorblommor borde man kanske ha. Undrar vad de ska få känna av? Luftfuktighet, kanske.

2007-08-13 @ 21:45:09
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: Junitjej

Svar till Kaprifol: Om man är på Botaniska trädgården, då måste kameran med! Det finns ju så många vackra blommor att fotografera där.

2007-08-13 @ 22:18:02
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Loppa

Vackra blommor och du får gärna prinsen och hela kungariket med ;o)! Lycka till själv !

2007-08-14 @ 00:11:27
URL: http://envilsenloppa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback