Skor och småstudenter

Jag har kommit fram till att jag är väldigt modern, även mina fossingar kan känna sig lite inne nu. Sen är det här iofs gamla nyheter. Som ni ser har jag t.o.m. bildbevis. Ja, så går det när man inte kan göra sig av med nåt...

image158

Läsa tjocka datornätboken en fredagkväll är ingen höjdare, även om jag borde. För att komma undan har jag varit och handlat ägg och bakar nu en banan-choklad-kaka till glassfikat med gamla och nya styrelsen imorgon. Ska det va så ska det va, och det är ju faktiskt allra sista gången för mig. När jag var ute i studentområdet slog det mig att småttingarna har börjat komma hit nu. Det är fullt av små nya studenter överallt. En del blir guidade till tvättstugan av sina korridorare, andra ännu pyttigare handlar mat med sina föräldrar.

Den första veckan är de snälla och rara, men sen delas de upp i tre grupper: en grupp som snor sittplatserna i biblioteket, en som bildar milslång fikakö framför dig och en som sänker medelåldern på ditt favvouteställe så att du känner dig som tant Agda den äldre när du ska ut och röja. Med lite god vilja kommer de iaf att se upp till mig då jag är egentligen-inte-student. I vilket fall som helst är jag stor nog att hitta själv till tvättstugan. ;) Välkomna småstudenter! Vi läskiga gamlingar var som ni för fem år sen, tänk på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback