Siriuskulten underhåller

Jag vattnar blommor och lagar mat. Det är så en bra lördag ska vara. (När jag lagar mat har jag ett grönt förkläde på mig, kan jag avslöja.) Sen lyssnar jag på musik också, Cult of Sirius, ett relativt okänt synthpopband som har fått ge namn åt min dator, så bra är de. Något som kanske är mer roligt än bra är deras betaversion av låten "Soul of a new machine". Det börjar med att sångaren nämner vilken låt de ska spela och får frågan "Kan vi den?". Han svarar att det inte är så petigt med den saken. Sen drar de igång, först trevande, men de faller snart in ett trallande och ett slamrande med vad som finns till hands (grytlock?). "The soul of a new machine! Hej hopp fallerallan lej! *klang, slammer, klonk*" Sångerskan ylar som Mariah Carey på slutet och sen blir det en konstpaus. "Åh, så vackert" suckar sångaren och någon frågar lite tvekande "Eh, den är inte klar ännu, va?" Det är spelglädje det, och det är på nåt sätt väldigt mycket synth. :)

Kommentarer
Postat av: Blaufish

På något sätt får jag känslan av att jag verkligen inte vill höra det där... ;-)

Postat av: Kaprifol

Jodå, det vill du! Den ska du få höra när du kommer hit. :)

2007-08-26 @ 13:13:25
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: johan h

Hahaha. Jag kommer ihåg det där. cult of sirius har inte funnits på många år... :)



2008-12-02 @ 22:25:45
URL: http://auto-auto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback