Sirius nya fläkt

Att bara plugga hela dagarna gör ingen glad. Därför har jag haft roligt och ägnat en stund åt att låta min dator få en ny fläkt. Den är lite småspännande fastsatt för skruvarna passade inte riktigt, men det blev ju riktigt stiligt. Sitter som berget, hittils i alla fall. Det märks att man har varit scout. ;) Det skulle bli en ny IDE-kabel också, en sån där med massor av tunna små sladdar i, men när jag skulle sätta dit den upptäckte jag att det var för kort avstånd mellan master och slave (det heter så, om man har två diskar så är den viktigaste master) på den för att det skulle gå att ha CD-ROM och hårddisk på samma kabel. Jag har bara ett IDE-uttag på moderkortet så de måste sitta på samma. För tillfället sitter båda på CD-ROM-kabeln och vem av dem som egentligen bestämmer vet de nog inte själva... (Och ja, jag har döpt min dator. :)

image157

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback