Public service

Jag åt glass med tre revisorer igår, eller de åt glass och jag skvätte och spillde med min eftersom jag inte var klok nog att välja bägare istället för strut. Trevligt var det iaf och sedan gick jag ut med gamla vänner på studentpuben på kvällen. Jättekul att träffa dem man inte sett på evigheter, helt klart en bra lördag.

Nu har jag som bekant försökt få lite koll på mina bloggbesökare och nu när jag vet vad ni vill ha ska jag bjuda på just det. Min blogg är public service i dess renaste form! De kursiverade orden är ord som ni har googlat på för att hamna här. Så, let's åk, som eparaggarna säger!

Hej kompis! Jag kallas alltså Kaprifol och är en rockin' girl blogger som är särbo med Fisken som bor i Göteborg. Vi håller kontakten via webcam och det är honom du ska fråga (snarare än mig iaf) om du vill ha en länklista över friluftsbutiker. Från Gbg är det lätt att ta en båt till Förö eller Brännö (kolla vasttrafik.se, de vet också vilken vagn som går till stan om du vill besöka Designtorget och kolla efter nån stajlad datormus eller sticka till Botaniska och ta mobilfoton i smyg på en magnolia), men man kan lika gärna åka till Fredrikshavn för att gå på skattjakt eller shoppa kläder. Trots mitt klädintresse vill jag inte påstå att jag driver en modeblogg. Istället handlar min blogg om internetnostalgi och bra uppvärmningsmusik som Welle:Erdball och annan synth, ja allt sånt som man kan avnjuta via webradio. Eftersom jag har mycket för mig planerar jag tiden i min alma, alltså min almanacka.

Något som förundrade mig är att någon faktiskt hamnat här genom att söka på Babbelfisk, det första program jag skrev när jag började skriva egen kod. Det här kanske känns som ett skämt utan mening så jag slutar här och kan avsluta med att berätta att alla mina läsare borde vara nöjda nu, förutom en. Jag är ledsen, men jag kan inte svara på frågan: "Hur gör man krut?"

Kommentarer
Postat av: Blaufish

Kul inlägg :) Jag har också fått några ö-relaterade sökhits.

Postat av: Rana

haha äsch, jag vet inte heller hur man gör krut :P

2007-08-12 @ 12:34:45
URL: http://jagochkarl.webblogg.se
Postat av: Rana

böh.. ja, jag oroar mig för att det kommer bli likadant för mig när jag flyttar hemifrån. men jag ska bannemig iallafall försöka klämma in ett piano, även om typ säng eller annat får ryka! hah.. alternativet är ju en keyboard, även om hela härligheten försvinner då =/

2007-08-12 @ 13:28:33
URL: http://jagochkarl.webblogg.se
Postat av: Elisabeth

Haha, dagens skratt! :-D Jag försökte skaffa en sådandär funktion en gång, men förstod mig inte på den.

2007-08-12 @ 18:20:53
URL: http://funderingarochtankar.blogspot.com/
Postat av: Kaprifol

*s* Kul att man kan vara till glädje. För att kunna få koll på dina besökare med Google Analytics behöver du kunna redigera i själva koden till din blogg, inte bara i stilmallarna så som du gör när du ändrar bilder och bakgrund. Jag vet inte hur det är på din bloggtjänst, men hittar du nåt ställe där du kan ändra i kod där det står /body (med hakar runt) långt ner i koden så är det rätt ställe. Då ropar du på mig så visar jag!

2007-08-12 @ 20:29:59
URL: http://kaprifol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback