Nu är det klippt

Jag har tentat datornät idag. Det är nog inte så fasligt svårt bara man håller koll på alla olika lager ett nät består av och vad som händer i de olika. Att dina grymma appz ligger i applikationslagret kan man ju komma ihåg, samt att routrarna är såna där grejer som kastar paket omkring sig och att de finns i nätverkslagret. Sen är det lite mer att komma ihåg. :) Efter skriven tenta tyckte jag att det kändes rätt bra och det tyckte Vic om sin tenta också, så vi satte igång att fira direkt. Först blev det braklunch på stället dit alla militärforskare går varje torsdag för att inmundiga sin ärtsoppa (så värst många studenter brukar inte våga sig dit). Sen stack vi ner på stan och fikade. Jag var shoppingsamvete, vilket innebär att jag ska vara positiv, uppmuntrande och komma med rätt storlek. ;) Av okänd anledning gick jag även och lät klippa av mig håret. Mamma hävdar att jag ser städad ut. Det är inget jag ser som ett gott tecken, men min musiksmak och mitt sätt är sig likt så jag har nog inte blivit städad iaf, tackochlov. :)

Den närmaste framtiden ska jag fixa de sista ändringarna i exjobbet samt prata examen med en syo. Jag har fått rådet att ta ut en sådan snart (även om jag i praktiken får vänta ett halvår), dock är det lite svårt att välja. Nåväl, den allra närmaste framtiden ska jag ägna mig åt att äta wok-med-ost och spegla mig. Det räcker för mig. :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Inte fel att kunna välja och vraka bland olika examina (examen i plural?) ;-)

Postat av: Kaprifol

Nej, men det ger mig lätt beslutsångest. Den ena kan jag ta ut direkt, den andra är bäst i längden. Ah, just det... den fina pluralformen. Stämmer det förresten att virus heter virii i plural? Det är ett hemskt fint ord. :)

2007-08-23 @ 22:29:56
URL: http://kaprifol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback