Man blir ledsen i ögat

Jag började morgonen med kaffe, "Alice in Videoland" och nyheterna. Två saker slår mig: Varför har folk som faktiskt har något viktigt i e-posten så dålig lösenordshygien? Nu var det en man-in-the-middle-attack, men ändå. Visst att lösenord kan vara svåra att minnas, men lägg dem på ett smart card då. (Den har ni inte hört förut. ;) Sedan: Ska det behövas att någon publicerar "hela listan" för att något ska hända? Det är bara att hoppas att det sker någon förändring nu. Det är på tiden att myndigheter, företag, organisationer och du börjar tänka mer på datasäkerhet.


Förövrigt...
ska jag på personalmöte idag. Mitt första någonsin, trots att jag har haft en hel del (strö)jobb genom åren. Läskigt! :)


Kommentarer
Postat av: George

Satt och sökte efter detaljer kring BankID och man-in-the-middle när jag fick upp denna blog och läste en del av den. Kul med vakna tjejer också! :D

2008-02-19 @ 12:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback