Kaprifol goes modeblogg!

Jag är förbryllad och förbluffad över göteborgarnas klädsmak. Kanske är det inte bara göteborgare som är skyldiga, utan hela svenska folket. Hursomhelst, det är inte leggings jag är upprörd över. Jag vet att Elisabeth inte tål detta långkalsongliknande plagg, men jag tycker att de kan vara praktiska. Ponera att du vill ha på dig något som du tycker är fint, men som är för kort, för stort (utan hängslen!) eller för genomskinligt. Om du inte vill genera dina medmänniskor är det alldeles ypperligt att bära ett par leggings under ditt favoritplagg så kommer du undan med det mesta. Tumme upp! :)

Vad jag däremot inte förstår är de där "foppatofflorna" som alla här envisas med att bära. De ska vara väldigt bekväma och det tvivlar jag inte på. Säkert är de perfekta att ha hemma i trädgården, men på stan? Till fina klänningen eller snyggbyxorna? Varför bär någon frivilligt knallrosa plasttoflor in public? Det är väl bara att konstatera att folk har valt bekvämlighet framför skönhet och det är ju på något sätt en liten seger för förnuftet, ändå. :)

Kommentarer
Postat av: Annie

Det där har jag också funderat på! Jag kan tycka att de är rätt gulliga på barn, passar deras fötter på nåt vis. Men vuxna och som du skriver, på stan inför andra människor! Men visst man ska ju tänka på att ha det bekvämt....fast hur snyggt är det?

Postat av: Fru Sunnanbo

Jag är MOT både leggings och foppatofflor. Att ett plagg kan användas till att komplettera andra otillräckliga men kanske snygga plagg är ingen ursäkt för att bära det om det är fult. Alla är alltid fula i leggings oavsett vilka snygga persedlar de bärs till.
Foppatofflorna är sannerligen en gåta. Personligen tvivlar jag på att de ens är sköna. Min erfarenhet av plastskor är att de blir väldigt svettiga och genererar dålig lukt oavsett om de är fulla av hål eller inte.

2007-08-01 @ 21:01:25
URL: http://frusunnanbo.blogspot.com
Postat av: Kaprifol

Jag provade ett par idag för att få reda på sanningen. De är hemskt sköna, som neonfärgade plastmoln. Jag är säker på att även frun skulle känna sig pigg och rask i ett par sådana. :)

2007-08-01 @ 22:00:11
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: Fru Sunnanbo

Jag är säker på att frun aldrig skulle känna sig varken pigg eller rask i något så vedervärdigt fult.

2007-08-02 @ 09:00:19
URL: http://frusunnanbo.blogspot.com
Postat av: cos

jag hörde en horror-story i förrgår om några gäster som gått på bröllop uppklädda i crocs matchandes deras övriga kläder.
isch!

2007-08-02 @ 09:24:01
URL: http://berattarladan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback