IT-tjej

Jag har suttit och filat på min exjobbsrapport idag. Texten finns där sedan länge, men nu gör jag de finslipningar som min handledare ville att jag skulle göra. Det känns som om texten på nåt sätt står ivägen för mig när jag försöker ändra formuleringarna för att få en annan nyans och nån sorts teknisk skärpa. Det är helt klart enklare att skriva en text än att omforma den. Sen är jag miljöskadad också av att ha läst för mycket tvärvetenskapliga kurser. Detta gör att jag skriver fluffigt och personligt, men nu är det slut med det. Denna vecka ska allt fluff bort! (Fast i "directors cut"-versionen kommer det förstås att finnas kvar. Detsamma gäller för min ståndpunkt att all hårdvara går att utnyttja om du har fysisk tillgång till den. Ge mig ett elektronmikroskop och lite tid bara... ;)

Vad jag gör är alltså att jag sitter och fixar och trixar i hopp om att få en text med det. Det där "lilla extra". Kom att tänka på när jag och Fisken var i en tidningskiosk och han blev förvånad över ett tidningsomslag till någon tjejtidning där det beskrevs hur du blir "en it-tjej på stranden". Jag vet att han såg framför sig bikinibrudar med laptops och mobiltelefoner så det var lite tråkigt att behöva upplysa honom om att en it-tjej inte har något med IT att göra. Istället handlar det om konceptet it-girl, "flickan som har det", där det är en kombination av utseende, trendriktighet och avundsvärd utstrålning. Jag får nog ta och skriva en "bli en nördinna"-artikel åt honom istället. :)

Jag upptäckte förresten nyligen att vid en bloggsökning på just "it-girl" hade någon stackare fått min blogg som sökträff. *hihi* Kände att jag behövde lite mer koll på mina besökare så nu har jag börjat köra Google Analytics och pysslat med små trackers. Var inte rädda, det gör inte ont, det är bara statistik, anonymt och fint.

image152Den här köttätande växten får vara med på ett hörn, bara sådär. Tycker att den fungerar som kontrast till det söta i mitt tisdagstema. :)

Kommentarer
Postat av: klpn

Jag hade nog reagerat på samma sätt som han om jag sett ett sådant omslag...

2007-08-07 @ 21:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback