Förfikad

Det går framåt med det jag gör, detta trots att jag har förfikat mig. Ni vet, man kan ju föräta sig. Då kan man förfika sig också. Det är det trevliga sällskapet och Marjos goda kladdkakas fel.

Jag har just kollat upp kursinfon för en ny kurs i mjukvarusäkerhet. Den verkar vara på hög nivå: mycket att läsa och tunga labbar. Inte som jättekursen som jag ska gå, men ändå. Spännande verkar den vara och en mycket välbehövlig kurs eftersom fler programmerare behöver lära sig att skriva säker kod. Jag hade gärna läst den här kursen, känner jag, men det passar inte riktigt för jag inser plötsligt att jag ska undervisa i den. Det kommer att bli en spännande höst. :) (Jag tror mig ha läst tillräckligt med skriva-säker-kod-kurser för att klara skivan, samtidigt tror jag att jag är tillräckligt mycket student för att inte bli en elak "kan-ni-inte-det-här-enkla?"-labbass, men det återstår att se.)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Förfika sig! Mycket bra ord, måste jag säga. :-)

Postat av: Blaufish

Ah... två råd i hur man blir 3vil-labass:
Citera: "Fast det där har ni väl redan gjort i kursen före?"
Annars så tyckte jag det var lite kul när folk ojade sig så om att göra en konfigurerbar UART var så jobbigt. Jag började rita kretsdiagram på tavlan över hur man får till olika partitet/stoppbitar/datalängder. Kan jag implementera det på tavlan utan förberedelse så skall väl studenterna klara att designa detsamma i lugn och ro, tyckte jag?
Hihi, den kursutvärderingen var kul. En del tyckte kursen var jättebra, andra tyckte den var usel, *alla* tyckte labbarna jag & Jench gjort var absurt svåra. (efter tre veckor var vår duktigaste student klar med den labben tänkt att ta två veckor, så de hade nog en poäng i och för sig)

2007-08-26 @ 10:45:39
URL: http://blaufish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback