"En inneboende" går ut

För att inte bli som "En inneboende" i Ferlins dikt med samma namn (jag sitter och stirrar och stirrar och kommer mig ingenting för) gick jag en promenad i området. Det är kvavt väder, sådant då mitt hår blir platt och det blir kondens i datorhallarna. 95% luftfuktighet sägs det. Det var fint i mitt område och det känns extra bra att vara kvar här i höst just för att jag inte behöver stanna. Jag kan per definition vara magister i någonting, men jag och universitetet är inte klara med varandra. Det är inte jag och min lägenhet heller. Ni ska veta att det är en ypperligt fin lägenhet och området är mysigt. Här är det musik, fest och ståhej mest hela tiden. Det är väldigt trevligt och levande, inte som i vuxenhyreshus där man måste smyga och hålla rent och vara tyst. Nej, här trivs jag... och då får man stå ut med små detaljer som att det hänger en uppblåsbar pool i trapphuset och torkar. :)

image159
Vad är det som droppar här då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback