Tre tips

Så fint det var ute idag igen. Jag trivs nu. :) Känns som om det kommer att bli en varm dag. Snart ska jag kila iväg på möte. Tänkte börja dagen med att lista tre musiktips först. Det är såhär, jag har blivit utmanad igen och bloggutmaningar är väldigt roliga. De väcker 10-åringen i mig som älskar att göra långa listor över allting som är värt att lista. Det är faktiskt två utmaningar jag har fått. Den ena handlar om resor och om platser man varit på eller vill åka till. Den vill jag ge lite tid och ägna mig åt när jag verkligen känner för det. Den andra går ut på att lista tre saker ur en mängd olika kategorier. Tre saker jag gillar, tre saker jag drömmer om etc. Det känns som om det skulle bli lite väl mycket av mig på en gång så jag tänkte gå emot alla regler och normer och dela upp det. När jag känner att det passar så gör jag en "trea" och på så sätt räcker det roliga extra länge. Fiffigt, va? Hos Elisabeth kan ni se hur man egentligen ska göra. :)

Tre saker jag tycker att du ska lyssna på:
Jag tänkte lista sådant som jag har gillat en längre tid. Min musiksmak är så föränderlig att om jag listar något jag verkligen gillar nu finns det en risk att jag inte alls tycker om det om några år. Jag menar, tänk er att jag om fem år sitter på fina kontoret (jag är iklädd dräkt, naturligtvis) har kundmöten och konferenser... och lyssnar på Retrosic. Det gör jag förmodligen, men ändå. :)
* Covenant - "We stand alone" och "Invisible and silent". Det här är nostalgi för mig. Jag lyssnade mycket på Covenant och närbesläktade VNV Nation när jag var en ny liten teknolog och just de här låtarna är fortfarande lika vackra och vemodiga.
* Nine Inch Nails. Jag fick upp ögonen för dem när Fisken demade högtalarsystemet i sin fläckiga Volvo och skrämde slag på halva stan. ;) Dock hade jag lyssnat på dem tidigare, som uppvärmningsmusik när jag var med i teatergruppen Gummihönorna. Den bästa skivan, "Pretty Hate Machine" kände jag inte ens till förrän en kille på en fest berättade att han råkat köpa den fyra-fem gånger, men det gjorde inget för den var ju så bra. Då kände jag mig manad att lyssna. :)
* Bob Dylan är både musiker och poet. Han förnyar sig hela tiden och det är omöjligt att välja vad som är bäst av hans alster. Du ska nog lyssna på allt, men du kan börja med "I and I".
Bonusspår: Leonard Cohen - "The Future". Den tillhör den musikaliska allmänbildningen.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Sådär får man väl inte göra. *hötter med fingret* ;-)

Postat av: Kaprifol

*hihi* Jag får! Det är ju ändå fredag. Då får man vara lite lagom laglös. Snart ses vi på riktigt förresten! Hurra! :)

2007-04-27 @ 13:49:10
URL: http://kaprifol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback