Skrivarstrejk

Jag är ett under av trötthet idag trots att jag har en massa spännande att läsa. Tanken var att jag skulle kolla igenom en checklista utomhus, men det tyckte skrivaren var jättedumt och vägrade därför att skriva ut mina papper. *morr, morr* Ska hitta på nån annan anledning att gå ut en stund. Det ser så fint och soligt ut.

Eftersom jag per definition driver en IT-blogg förstår jag ju att ni inte efterfrågar skojiga listor och utmaningar eller kommentarer om dagens frisyr. ;) Nej, här kommer något matigt och nördigt:

Build Security In - "Departement for Homeland Security" i USA ger riktlinjer för hur man skriver säker kod
Society for Risk Analysis - Något för försiktiga typer
Beyond Ada - Det första paranoida programmeringsspråket :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback