Resande fot

Då var man i Göteborg då! Nu bär det strax iväg till SAMA (utförliga beskrivningar av hur allt lät och såg ut kommer imorgon :). Yay! Tänkte bara berätta om min resa igår. För att spara tid valde jag den buss som skulle ha en halvtimme kortare restid än en som gick ungefär samtidigt. Jättesmart tyckte jag. Jag hörde att det pratades om den långsamma "Mjölkbussen" som åker till alla småorter i mellansverige och den vill man ju inte råka hamna på.

När jag kom ner till fjärrbussterminalen märkte jag dock att det verkade vara kaos. Massor av folk som skulle resa och fullt med extrabussar hit och dit för att klara av alla resenärer. Jag hamnade på en extrabuss tillsammans med en kurskompis så vi kunde fördriva tiden med datorprat vilket var en väldig tur. Först fick vi vänta i en halvtimma på en anslutande buss innan den vi var på fick åka och sedan blev det förstås trassel på vägen. Värmen försvann och chaffisen kunde inte åka hela sträckan, vilket man kan förstå, måste ha varit jättekallt för honom. En stund var det alltså lite extra spännande då vi var runt 30 pers strandsatta i Jönköping sent på kvällen. Bussen kunde inte åka vidare och någon ny var inte att vänta heller eftersom det var skärtorsdag och svårt att hitta folk som kunde köra. Det uppstod en stunds gemenskap mellan oss som var i knipa och det kändes lite som att ha hamnat på en öde ö efter ett skeppsbrott, men så kom den då, räddaren i nöden: Mjölkbussen. :) Efter en lång och slingrig tur var man då framme. Måste erkänna att det var ett roligt litet äventyr och några bussfjortisar såg jag inte skymten av, förutom mig själv då som pratade, diggade till musik och smulade med kekxchoklad. *s*

Kommentarer
Postat av: Tommy

Själv tog jag till mig Andreas tips och åkte med Säfflebussen när jag begav mig i söndags. Vi var sex personer på bussen, inklusive chauffören. Nåja, iallafall tills det klev på en person till i Ulricehamn (vill jag minnas att det var).

Det vart med andra ord en tämligen lugn färd på fyra timmar till Göteborg för min del :)

2007-04-06 @ 18:49:11
Postat av: Elisabeth

Hoho, det där låter nästan som något jag skulle kunna råka ut för, haha. Men det är sant, det blir en slags gemenskap i sådana där "oups-allt-gick-fel"-stunder. Nåväl, skönt att du kom fram till slut och slapp övernatta i Jönköping. :D

Postat av: Kaprifol

Oups var verkligen ordet! :) Säfflebuss är alltså Tommys råd... Tja, jag ska nog ge det en chans, även om jag är en äventyrlig person som tycker att det är lite småspännande med trasiga bussar och fullt kaos. ;)

2007-04-08 @ 19:08:28
URL: http://kaprifol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback