Oss labbråttor emellan

Jag har fått en annan bild av den typiske forskaren än vad jag hade innan. Min föreläsning var i en byggnad där det mest befinner sig superdatorforskare, militärer och en och annan teknolog. Döm om min förvåning när jag hittade ett litet anslag om vad man inte får spola ner i toaletterna där. Jag antar att skylten var allmän och inte gjord för att sitta just där, men lite roligt var det. :) Mycket av det man inte fick spola ner var typiskt kvinnligt och dit räknar jag även tops och kemikalier (tänk nagellacksborttagning). Ännu underligare blev det när saker som fimpar och kattsand(!?) kom på tal. Jag försöker se henne framför mig, hårdsminkad, kedjerökande försvarsforskare med katt på kontoret. *s*

Nej, skärpning nu. Jag - mycket typisk smartcardexjobbare - ska hälla i mig en balja kaffe och försöka lura ut varför autenticeringen i mitt GPshell-substitut inte funkar lika fint som i riktiga GPshell. Antar att det beror på att min implementation bygger på OpenPlatform istället för GlobalPlatform. Det verkar vara det mest troliga, men jag måste testa mer (försiktigt, försiktigt) och få ett lass loggar att analysera. Sen ser jag förhoppningsvis vad som är fel. Hoppas-hoppas att det finns en autenticeringsmetod som använder OpenPlatform och som trots det stöds av det ovanliga och egensinniga JCOP21ID-kortet. Här kommer dagens vädjan: Dear inventors of the JCOP21-card, please provide me with some support for OpenPlatform (instead of Global) so I can use JOpenPlatform to build a GPshell-clone in Java. Pretty please! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback