Innan dagen börjar

Jag brukar resonera som så att en dag inte har börjat på riktigt förrän jag tar på mig glasögonen och startar mobiltelefonen. Har jag något tråkigt att göra kan jag alltså få det överstökat innan dagen börjar och därmed slippa en tråkig dag. Mycket praktiskt. ;) I förmiddags var jag ju tyvärr tvungen att ha glasögonen på ändå för jag skulle fixa ekonomigrejer. Tro mig, jag är inte ekonomiskt lagd och jag tycker att räkningar, siffror och papper är hemskt tråkiga. Nå, har man så många extrajobb som jag har (eller iaf hade, just nu är det bara ett enda litet jobb kvar) och dessutom drömmer om att bli egenföretagare är det bara att "gilla läget" som pappa brukar säga. :)

Idag ska jag börja skriva på en gruppuppgift i min tvärvetenskapliga kurs. Tänker göra en liten veckoplanering för exjobbet också. Gäller att använda den lilla exjobbstid jag har till veckan så väl som möjligt. Det är mycket gruppmöten och sånt just nu. Har för mig att jag skulle jobba en hel del också och att vi återigen skulle vara få som jobbade samtidigt vilket även det kräver lite förarbete för att det ska funka.

Ska förövrigt ta och städa skafferiet. Jag slängde just en påse torrsoppa som jag hittade. Minns jag rätt så fick jag med mig den hemifrån som nödproviant när jag flyttade ut för att börja plugga... och nu tar jag snart examen. Do the math! ;)

Vill bara tillägga... att det snart är Valborg. Hurra, hurra! I min studentstad innebär det inget direkt firande (jo, det tillkom en stor fest för några år sen, men firandet är inte alls sådär storslaget som det är i t.ex. Uppsala) så jag tänker åka och hälsa på Fisken och Elisabeth istället. Jag och Fisken firar ett år tillsammans den första maj. Vi är båda väldigt nöjda över datumet eftersom det är lätt att komma ihåg för oss virriga varelser. *s*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback