Han duschar i trädet

Det sitter en talgoxe i körsbärsträdet utanför mitt kontorsfönster. Den lille pippin burrar upp sig och skakar på sig och riktigt duschar i regnet. Det ser hemskt skojigt ut. :) Själv känner jag mig lite sunkig och skulle helst bara sitta här med mitt smartcard hela dan, men tyvärr måste jag ut i ruskvädret igen eftersom jag har föreläsning. Två stycken samtidigt faktiskt så vi får se vilken jag väljer.

Igår var jag väldigt sugen på den indiska rätten "Chicken Korma", fast med fläsk, så jag googlade upp några recept och moddade dem efter tycke och smak. Det här är mitt recept: fräs lite lök och vitlök i olja tillsammans med köttet (eller ditt vegetariska alternativ). Tillsätt röd chili, ingefära, kanel, korriander, spiskummin och kardemumma + salt. Ta mest av den krydda du tycker är godast. Häll på 3-4 deciliter vatten (beror på hur mycket du gör, men det där är lagom till 4 personer eller två hungriga Kaprifoler). Sen får det koka i 20 minuter. Häll sen på en deciliter grädde och låt koka lite till. Klart!

Det var förresten Titanic på TV igår. Jag kastade bara ett snabbt öga på den. När jag fyllde 15 var jag och såg den på bio med en kompis som grät så mycket att han gjorde av med ett helt paket näsdukar, nästan iaf. :) Själv tyckte jag att filmen var sådär. Det som var bra då var specialeffekterna men de var inte så häftiga längre. Däremot är de svensktalande passagerarna (som säger saker som "Talar fröken svenska?" och "Din usling!") roliga varje gång. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback