Guidebok!

Jag fastnade hos "min" förening när jag skulle hem. Det var ett mattetal som skulle lösas, ett som såg lätt ut, men inte var det. Vi var ett litet sällskap som slog våra kloka huvuden och några datorer ihop, men icke. På lunchen imorgon då ska vi allt knäcka det! Jag har svårt att släppa saker. :)

Det pratades och småskvallrades lite inför årsmötet också. Så, gott folk! Hör nu av er till valberedningen om ni känner er manade. Många nya i styrelsen blir det. För att underlätta för min efterträdare ska jag göra en god gärning och skriva en liten text "Ordförandens guide till allting". Jag önskar att det hade funnits en sån när jag började. Där ska svaren på alla de viktiga frågorna finnas:
  • Vem ska man prata med om det går en propp, passerkorten ofunkar, det behövs en lång stege och en lokal ska bokas?
  • Hur målar man ett plakat? (Inte med sprayfärg i motvind, det är dumt.)
  • Vad säger man till folk som har problem med sina datorer, företag som bygger rymdfärjor, finska fiskerivårdsstyrelsen, journalister, myndigheter som vill återläsa gamla backupband och andra som hör av sig?
  • Hur spänner man fast en kylfläns? (Inte medelst suddgummi.)
  • Var köper man T-shirts billigast?
  • Och förstås... Hur gör man en riktigt bra kladdkaka när allt det där andra är avklarat? :)
Fyra spännande år i styrelsen är snart över och jag inser att jag har fått kunskap om de allra märkligaste saker. *s*

Kommentarer
Postat av: Victoria

Tack för att du hälsade på, och kommenterade min tisdagsbild!

Den där ordförandehandboken skulle jag vilja se tryckt och klar ute i handeln! Verkar finnas många viktiga kunskaper i den, hehe!

/Victoria

Postat av: Elisabeth

Hahaha, rolig idé med ordförandeguiden. :D

2007-04-24 @ 23:18:17
URL: http://funderingarochtankar.blogspot.com/
Postat av: Busk

Svaret måste vara 1874236, då både bruteforcen jag knackade ihop och räknandet mha det där "trädet" ger det svaret. Jag kan iofs ha missat något fundamentalt, så jag ska försöka slå lite i Grimaldi också.

2007-04-24 @ 23:20:30
Postat av: Marx

Ooh! Den boken skulle man helt klart kunna ha nytta av! Fixar du ihop ett fint LaTeX dokument kan jag gräva fram någon billig bokbindare ;)

2007-04-25 @ 04:48:49
URL: http://www.visionten.net/
Postat av: Kaprifol

Men kolla, jag har tydligen kommit på en bra affärsidé! När Marx hittar en bokbindare som pratar pdf och inte LaTex så är jag på. ;) Busk: Jag tror på dig och ditt scriptande. :)

2007-04-25 @ 08:49:33
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: Marx

Hur många sidor, duger det med en pocket till att börja med, har vi en framsidebild? Jag ser framför mig någon sorts powerbild sedd snett nedifrån med en Kaprifol sittandes på en hög gammal kasserad hårdvara med en hammare eller så. Jag kan se vad jag kan hitta, låter en initialupplaga på typ 300 exemplar ok?

2007-04-26 @ 08:06:25
URL: http://www.visionten.net/
Postat av: Kaprifol

300 pocket blir bra! Bildidén är utmärkt! :) Tya dig nu lite, jag har annat att göra också vet du. Det sägs att jag exjobbar. ;)

2007-04-26 @ 09:08:15
URL: http://kaprifol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback