GPSystem

Det var roligt att att få reaktioner på det lilla aprilskämtet. De flesta förstod efter att ha läst några rader att det var på skoj, men en viss familjemedlem blev rejält uppskrämd. Jag är inte heller den person som bara tar sitt pick och pack och sticker iväg sådär, så det måste ju ha kommit som en chock. :) Nog för att det skulle vara skönt att göra nåt helt nytt och jag har fått erbjudande om att sova på en nätväns golv tills designerkarriären tar fart, så varför inte, egentligen? ;)

Just nu sitter jag och sliter med Global Platform. Förmodligen gör jag något jättetrivialt fel och de är ju de svåraste att hitta. Jag har en "vanlig" javaapplikation med main-metod och allt. Den skapar en instans av mig egen klass GPtest (som ligger i en egen fil). GPtest skapas fint trots att den inte har någon main-metod (däremot en konstruktor, förstås). Sen kommer problemen när GPtest ska skapa en instans av GPSystem (klass som finns i Global Platform). Jag får felmeddelandet att GPSystem saknar main-metod. Änsen, bara den har en konstruktor borde det väl vara lugnt, tycker jag? Jag har även provat att bara använda metoder i GPSystem utan att skapa en ny GPSystem, men samma problem uppstår då. Det var ett tag sen jag kodade "normal" Java, så jag kan ju ha missat nåt, men det känns som om jag har gjort som man brukar. Får väl ta och läsa Javadoc och se om man kan komma runt det hela på nåt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback