Gårdagens bestyr

Det fina vädret håller i sig så jag ska nog ta och gå en sväng idag också. Lika långt som igår blir det inte, men det är ju synd att sitta inomhus i solskenet. Igår tog jag alltså en liten promenad som slutade nere på stan, en ganska rejäl bit hemifrån mig. Väl där strosade jag runt i butiker och var nära att slå till på ett par jätteblommiga gardiner från Indiska, men allt annat är blommigt hemma hos mig, så nån måtta får det allt vara. Jag hittade även ett par snygga (och tokbilliga!) skor på Myrorna. Om ni visste hur svårt det är att hitta röda lackpumps med platåsula och i storlek 41 så skulle ni förstå vilket fynd det var, men jag vill inte gå en vinglig vår till mötes så jag hoppade över dem. :)

Gårdagens...
Mest förvånade: Tjejen som delade ut flygbland om en konstutställning när jag kom fram och glatt frågade om jag kunde få ett sånt för det såg spännande ut. Jag har själv delat ut flygblad och vet att folk skyr en som pesten när man är i den rollen. :)
Styrketräning: Jag blev bjuden på en plötslig grillfest och fick idén att handla grillmat på stan och släpa hem kassarna till fots. Aldrig igen. *s*
Kallaste: Alltså, det var jättemysigt, men... grillfest i mars sent på kvällen är lite småkallt. Jag ringde upp Fisken och berättade att jag var på fest och grillade och frös. Jag fick det medlidande jag behövde, men efter en stund undrade han "Men vänta nu, är du utomhus? Nu?!". :)
Ointelligenta hem: Mitt! Det har stökat ner sig nu igen, helt automatiskt. Idag är det jag som storstädar.
Dryck: Mocca Sanani, mitt absoluta favoritkaffe. Jag köper det nymalet i en liten kaffebod. Mmm...

Dagens bästa städmusik är utan tvekan: "Think about the way" - Ice Mc, "Terrible lie" - Nine Inch Nails, "It's my life" - No Doubt, "Virus" - Deltron 3030, "Männer sind Schweine" - Die Ärzte (Vic trodde att tysk skämtpunk skulle göra mig glad :) och så självklart... "Schau hi, da liegt ein toter Fisch im Wasser" med Hot Dogs (tänk Oktoberfest, ölstuga och folkdans).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback