Det börjar med ett J

Det visade sig att OpenPlatforms funktioner för att skapa säkra tunnlar och liknande används inne i applets, inte för att skicka applets genom. Det senare går säkert, men det är inte dokumenterat någonstans. Det verkar som om man skulle kunna använda JOpenPlatform (observera J:et) istället, för att utveckla sina egna javaapplikationer som kan skicka applets och APDU:er till ett smartkort. Varför man skulle vilja göra det är ju lite oklart. De flesta nöjer sig med att skicka sina applets med GPshell sitälelt för att göra något eget... och tänker jag efter så ska ju inte mina användare få skicka applets (det är det sista de ska få göra!). Däremot ska de få skicka APDU:er och då tycker jag inte att de ska behöva använda GPshell utan istället mitt lilla, användarvänliga program.

Snart ska jag sticka iväg på gruppmöte, men innan dess tänkte jag läsa in mig lite på JOpenPlatform och se om det är nåt att ha. Funktioner med namn som
OPSP_GET_DATA_EF_PROD_DATA_PROFILE_WITH_PROFILE_VERSION
skrämmer mig en smula.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback